SzavazásKíváncsi vagy-e az MKE vezetőségi jelöltek szakmai elképzeléseire?
KIT hírlevél évfolyamok2023
|
Nézz bennünket máshogyan - Közkönyvtári marketing-kampány Milwaukee-ból (olvasóink szavazatára)
Címkék: USA | pr (bizalomkeltés) | Milwaukee Public Library | marketing | könyvtár, köz- | kölcsönzés | innováció, szolgáltatásfejlesztés | e-könyv | arculat (magunkról mutatott kép) |
A Milwaukee-i kampány az elérhető digitális szolgáltatásokat mutatja be. A könyvtár legyen legyen a nem könyvtárlátogató tizenéveseknek is. Mutassa meg nekik, hogy számukra is vannak hasznos szolgáltatások. Letölthető könyvek, filmek, zenék és más beszállítók.
Ennek szemléltetésére a könyvtár ismert internetes cégek logóit - például Amazon, YouTube, Netflix, Spotify - helyettesíti a "library" (könyvtár) szóval. A marketingesek szerint ez a szokatlan ötlet felhívhatja a figyelmet. Olyan üzenetet közvetít, amit ők is ismernek. Meg akarnak küzdeni a könyvtárakról berögzült nézetekkel. Több az ingyenes Wi-Fi-nél és a nyilvános számítógépeknél is. Ugyan felmerülhetnek szerzői jogi problémák, de a paródiák kivételt képeznek. A könyvtár szó behelyettesítése pedig ebbe a kategóriába tartozhat. A paródiának jól felismerhetőnek, de egyben megkülönböztethetőnek kell lenni az eredeti műtől. Kifejeznie, hogy ez csak szatíra, humor, vicc vagy szórakoztatás. Az intézmény 2017 tavasza óta dolgozik az ötleten. A kampány 2018 szeptemberében indult. A hirdetéseket városszerte váratlan helyekre teszik ki. Pl. a könyvtárhoz közeli épületek mellékhelyiségébe, könyvtárhoz vezető tömegközlekedési eszközökre. A reklámokban a könyvtár a konkrét termékneveket direkt kerüli. Nem kifejezetten forrásokra akarják felhívni a figyelmet, fő a szemléletváltás. Például a Netflix-szerű logó azt üzeni: "Több ezer filmünk van. De a mieink mind ingyenesek. Egy könyvtári kártya a belépőd a végtelen információhoz és szórakozáshoz." 2018 októberére az adatbázis-használat egy év alatt 57%-ot ugrott. Az ebook kölcsönzés 50%-ot, a könyvletöltés 26%-ot, más digitális letöltések 18%-ot. Az új regisztrálók száma 53%-kal több, a megújítók száma pedig 12%-kal. Most már négy Milwaukee-i lakosból háromnak van könyvtári kártyája. Nem csak a távoli hozzáférés, hanem az események résztvevőszáma is nőtt. (ref.: Habók Lilla) |
![]() FeliratkozásA heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását. A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel. KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente, térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |