Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  

Nézz bennünket máshogyan - Közkönyvtári marketing-kampány Milwaukee-ból (olvasóink szavazatára)

A Milwaukee-i kampány az elérhető digitális szolgáltatásokat mutatja be. A könyvtár legyen legyen a nem könyvtárlátogató tizenéveseknek is. Mutassa meg nekik, hogy számukra is vannak hasznos szolgáltatások. Letölthető könyvek, filmek, zenék és más beszállítók.
Ennek szemléltetésére a könyvtár ismert internetes cégek logóit - például Amazon, YouTube, Netflix, Spotify - helyettesíti a "library" (könyvtár) szóval. A marketingesek szerint ez a szokatlan ötlet felhívhatja a figyelmet. Olyan üzenetet közvetít, amit ők is ismernek. Meg akarnak küzdeni a könyvtárakról berögzült nézetekkel. Több az ingyenes Wi-Fi-nél és a nyilvános számítógépeknél is.
Ugyan felmerülhetnek szerzői jogi problémák, de a paródiák kivételt képeznek. A könyvtár szó behelyettesítése pedig ebbe a kategóriába tartozhat. A paródiának jól felismerhetőnek, de egyben megkülönböztethetőnek kell lenni az eredeti műtől. Kifejeznie, hogy ez csak szatíra, humor, vicc vagy szórakoztatás.
Az intézmény 2017 tavasza óta dolgozik az ötleten. A kampány 2018 szeptemberében indult. A hirdetéseket városszerte váratlan helyekre teszik ki. Pl. a könyvtárhoz közeli épületek mellékhelyiségébe, könyvtárhoz vezető tömegközlekedési eszközökre.
A reklámokban a könyvtár a konkrét termékneveket direkt kerüli. Nem kifejezetten forrásokra akarják felhívni a figyelmet, fő a szemléletváltás. Például a Netflix-szerű logó azt üzeni: "Több ezer filmünk van. De a mieink mind ingyenesek. Egy könyvtári kártya a belépőd a végtelen információhoz és szórakozáshoz."
2018 októberére az adatbázis-használat egy év alatt 57%-ot ugrott. Az ebook kölcsönzés 50%-ot, a könyvletöltés 26%-ot, más digitális letöltések 18%-ot. Az új regisztrálók száma 53%-kal több, a megújítók száma pedig 12%-kal. Most már négy Milwaukee-i lakosból háromnak van könyvtári kártyája. Nem csak a távoli hozzáférés, hanem az események résztvevőszáma is nőtt. (ref.: Habók Lilla)

legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

Az alábbi mezőbe beírva az email címét, feliratkozhat a KIT hírlevelére.

* név:
* e-mail cím:
intézmény, cég:





adatkezelési szabályzat elolvasása


Az itt megadott adatokat csak a hírlevél kiküldésére használjuk fel.


interaktiv oktatástechnika portál logo

Hírlevélről

A hírlevél hetente, térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Több mint 23.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat a csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x %-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról