Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  
 

Bejelentkezés

E-mail:
Jelszó:
Elfelejtette a jelszavát?
Regisztrálás >>>
Bejelentkezés után van lehetőség a regisztráció törlésére.


Olvasásra buzdít megosztás előtt a Twitter - szigorít a közösségi média: az álhírek és gyűlöletbeszéd ellen

A Facebookhoz hasonló megoldást tesztel a Twitter is. Ahogy a Buksza - a Napi.hu szerkesztőségi blogja - is beszámolt róla, a cég arra szeretné ösztönözni a felhasználókat, hogy megosztás előtt olvassák el az adott tartalmat. Az új szolgáltatás rákérdezne, hogy a megosztani kívánt linket olvasta-e a felhasználó, amikor azt látja, az illető a linkre történő kattintás nélkül osztaná azt meg. A Twitter még Donald Trump amerikai elnök üzeneteinél is felhívta a figyelmet, hogy azok pontosan hol és milyen valótlan információt állítanak.
A Consumer Reports szakértői szerint bár ez a lépés a jó irányba mutat, a Facebooknak többet kell tennie: ugyan vannak szabályok, amik tiltják a gyűlöletbeszédet vagy éppen a manipulált videókat, de a Facebook, a Twitter vagy a Google egyszerűen nem fordít elég erőforrást arra, hogy ezeket a szabályokat be is tartassa.

A Facebook hírkezelési gyakorlatát többen kritizálták az elmúlt időszakban, de a napokban szintlépés történt. A hamis vagy megtévesztő hírek ellen egyre több vállalat is felveszi a harcot. Több hirdető - köztük olyan mamutcégek, mint a mindennapos termékeket gyártó Unilever - is üzent a Facebooknak, hogy határozatlan időre leállítják a Facebookon és az Instagramon futó hirdetési kampányaikat, amíg Mark Zuckerberg vállalata kivételezik Donald Trumppal, és olyan bejegyzéseit hagyja az oldalon, amilyenekért mással már rég elbántak volna. A hirdetők lépése azért lényeges, mert a Facebook közvetve belőlük "él". Legalábbis nagyon fontos bevételi forrást jelentenek a hasonló vállalatoktól érkező pénzek.
Az Egyesült Államok legismertebb, antiszemitizmus és rasszizmus ellen küzdő szervezete, az Anti-Defamation League (ADL) nemrég bojkottot hirdetett a Facebook ellen, mert szerintük a cég nem lép fel elég határozottan Donald Trump gyűlöletkeltő bejegyzései, valamint az álinformációk terjedése ellen. Az ADL arra buzdítja a cégeket, hogy ne hirdessenek se a közösségi oldalon, se pedig az Instagramon.

legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

Az alábbi mezőbe beírva az email címét, feliratkozhat a KIT hírlevelére.

* név:
* e-mail cím:
intézmény, cég:





adatkezelési szabályzat elolvasása


Az itt megadott adatokat csak a hírlevél kiküldésére használjuk fel.



Hírlevélről

A hírlevél hetente, térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 25.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat a csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x %-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról