SzavazásA hazai könyvtári szaklapok kínálata főként a ... szempontjait tükrözik
KIT hírlevél évfolyamok2021
|
Olvasásra buzdít megosztás előtt a Twitter - szigorít a közösségi média: az álhírek és gyűlöletbeszéd ellen
Címkék: irányítás, mérés, szabályozás | kritikus / kritikai olvasás, gondolkodás (2013-) | minőség, -irányítás, -fejlesztés | közösségi média |
A Facebookhoz hasonló megoldást tesztel a Twitter is. Ahogy a Buksza - a Napi.hu szerkesztőségi blogja - is beszámolt róla, a cég arra szeretné ösztönözni a felhasználókat, hogy megosztás előtt olvassák el az adott tartalmat. Az új szolgáltatás rákérdezne, hogy a megosztani kívánt linket olvasta-e a felhasználó, amikor azt látja, az illető a linkre történő kattintás nélkül osztaná azt meg. A Twitter még Donald Trump amerikai elnök üzeneteinél is felhívta a figyelmet, hogy azok pontosan hol és milyen valótlan információt állítanak.
A Consumer Reports szakértői szerint bár ez a lépés a jó irányba mutat, a Facebooknak többet kell tennie: ugyan vannak szabályok, amik tiltják a gyűlöletbeszédet vagy éppen a manipulált videókat, de a Facebook, a Twitter vagy a Google egyszerűen nem fordít elég erőforrást arra, hogy ezeket a szabályokat be is tartassa. A Facebook hírkezelési gyakorlatát többen kritizálták az elmúlt időszakban, de a napokban szintlépés történt. A hamis vagy megtévesztő hírek ellen egyre több vállalat is felveszi a harcot. Több hirdető - köztük olyan mamutcégek, mint a mindennapos termékeket gyártó Unilever - is üzent a Facebooknak, hogy határozatlan időre leállítják a Facebookon és az Instagramon futó hirdetési kampányaikat, amíg Mark Zuckerberg vállalata kivételezik Donald Trumppal, és olyan bejegyzéseit hagyja az oldalon, amilyenekért mással már rég elbántak volna. A hirdetők lépése azért lényeges, mert a Facebook közvetve belőlük "él". Legalábbis nagyon fontos bevételi forrást jelentenek a hasonló vállalatoktól érkező pénzek. Az Egyesült Államok legismertebb, antiszemitizmus és rasszizmus ellen küzdő szervezete, az Anti-Defamation League (ADL) nemrég bojkottot hirdetett a Facebook ellen, mert szerintük a cég nem lép fel elég határozottan Donald Trump gyűlöletkeltő bejegyzései, valamint az álinformációk terjedése ellen. Az ADL arra buzdítja a cégeket, hogy ne hirdessenek se a közösségi oldalon, se pedig az Instagramon. |
![]() Feliratkozás
Az alábbi mezőbe beírva az email címét, feliratkozhat a KIT hírlevelére.
Az itt megadott adatokat csak a hírlevél kiküldésére használjuk fel.
KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente, térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |