Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  
 

Bejelentkezés

E-mail:
Jelszó:
Elfelejtette a jelszavát?
Regisztrálás >>>
Bejelentkezés után van lehetőség a regisztráció törlésére.


Online 'gyógyászat' - könyvtárban is?

Chat-referensz a könyvtárban. Nem csak gyorstájékoztatás, hanem mélyebb, szakértői is. Ilyenre mutattunk példát a koronavírus árnyékéban az OPKM-től (link
Érdekes lehet átgondolni: vajon miért nem válik be
ma a hazai könyvtárakban ez a mindkét felet kímélő minta... Szerinted? (MG)
- Amit a bőrgyógyász vagy a pszichiáter megtehet, arra miért ne lenne képes a mosógépszerelő is? Az évek óta terjedő és immár Magyarországon sem ismeretlen telemedicina mintájára az Egyesült Államokban fellendült a távjavítás. Igaz, ennek is van némi orvosi vonatkozása: a koronavírus-járvány idején a mesteremberek, főképp az idősödő szakik, nem szívesen mentek idegen helyre, és viszont: a lakók nem engedtek be látogatókat a házukba. Az akár okostelefonon is megoldható videókonferenciázás hozta el a megoldást. A szakember távolból szemléli meg a tüneteket, és vagy nyomban tanácsot ad a házi gyógyításhoz, vagy közvetít olyan szerelőt, aki orvosolja a bajt.
A távjavítás szolgáltatói elsősorban olyan cégek, leginkább biztosítótársaságok, gondnokolást vagy szerelést végző vállalkozók (a lap példája a Hippo Insurance és a HomeServe), amelyeknek úgyis van valami közük a lakásban elromló dolgokhoz. Ez magyarázza az ingyenességet is. A cég spórol, ha nem kell szerelőt küldenie, mégis erősíti az ügyfél bizalmát, ha segít neki a kisebb műtétek elvégzésében. Amit ingyen megoldanak, arra is kell ugyan időt fordítani, de kevesebbet, mint egy kiszállás esetén. Ami pedig így nem oldható meg, ahhoz a kuncsaftnak nem lesz képe más szerelőt hívni, tehát nem vész el a fizetős megbízás sem. Ilyenkor persze az is előny, hogy nem kellett külön házhoz menni a felméréshez. A HomeServe szerint 15-20 percnyi távtanácsadás gyakran elég ahhoz, hogy az ügyfél maga hárítsa el az üzemzavart.

Régebbi hírforrás(ok): Chat-referensz - tapasztalatok az OPKM-ben link
legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

Az alábbi mezőbe beírva az email címét, feliratkozhat a KIT hírlevelére.

* név:
* e-mail cím:
intézmény, cég:





adatkezelési szabályzat elolvasása


Az itt megadott adatokat csak a hírlevél kiküldésére használjuk fel.



Hírlevélről

A hírlevél hetente, térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 25.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat a csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x %-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról