Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  
 

Bejelentkezés

E-mail:
Jelszó:
Elfelejtette a jelszavát?
Regisztrálás >>>
Bejelentkezés után van lehetőség a regisztráció törlésére.


Pazarlástól az adatvezérelt gondolkodásig

A TESCO kiskereskedelemmel foglalkozik. Ebből van bevételének oroszlánrésze. De - Dunnhumby link nevű spinoff cégével - egyre nagyobb információszolgáltató is. Rengeteg mindent tud ugyanis a fogyasztásról: milyen emberek, mikor, mit, mivel együtt, milyen mennyiségben és kombinációban vásároltak, vásárolnak - és fognak vásárolni a jövőben. És ezek az információk sokak számára nagyon izgatóak. Pl. gyártóknak, akik megvásárolják saját termékükre vonatkozó adatokat, s mellé persze a konkurenséit is. Kíváncsiak az együttvásárolt, a kiegészítő, vagy a saját fogalmukat előrejelző termékek adataira is. Azonnal megtudhatják, mekkora a hatása a tegnap indított reklámkampányuknak - vásárlói korcsoportonként és fizetőképesség szerinti bontásban is. De izgalmasak az adatok a csomagolóanyag-gyártóknak, az alapanyaggyártóknak, a környezetvédőknek, hulladékgazdálkodóknak, állami szabályozó szervezeteknek stb. is.
Az óriásvállalat persze nem egy csapásra jutott el odáig, hogy kiskereskedelmi termékek mellett adatokat is forgalmazzon. Az adattudatosság szintjei a következők:
- pazarlók (akikben még nem tudatosul saját tevékenységüknek információs vonzata)
- gyűjtögetők (elkezdték már az adatok rögzítését, de még nincs elképzelésük, és gyakorlatuk, mire is használhatják azokat)
- adatvezéreltek (akik minden tevékenységük adatait rögzítik, elemzik, és levont következtetések alapján alakítják stratégiájukat).

Melyik szinten állhatnak a könyvtárak, a könyvtári rendszer, a rendszerszolgáltatók, a hazai könyvtárpolitika, vagy a kulturális döntéshozók? Megjegyzendő: a könyvtárnak nem alapfeladata a forgási adatok árusítása. Ugyanakkor azok felettébb jó információforrás a könyvtár szolgáltatás-lefedettségének javítására, a célcsoport elégedettségének növelésére, az állomány egészségének fokozására is. (MG)

Hírforrás: KIT-információ
2020. május 05.  •  Továbbküldöm a hírt
Link e hírhez:
http://www.kithirlevel.hu/index.php?kh=pazarlastol_az_adatvezerelt_gondolkodasig
legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente, térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 25.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat a csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x %-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról