Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  

Szavazás

Mennyire kell befogadással foglalkoznunk könyvtárosként?

  • • Nem kell különösebben, hisz' mindenkit befogadunk
  • • A téma inkább felfújt hiszti
  • • Kell az akadálymentesítés; a legrászorultabbak alig járnak könyvtárba
  • • Feszültséget keltenének a rászorulók, ha többek jönnének a könyvtárba
  • • Kellene, de nem vagyunk eléggé felkészülve rá
A SZAVAZÁS LEADÁSÁHOZ KATTINTSON IDE

KIT hírlevél évfolyamok

| 2024 | 2023 | 2022 | 2021 |
| 2020 | 2019 | 2018 | 2017 |
| 2016 | 2015 | 2014 | 2013 |
| 2012 | 2011 | 2010 | 2009 |
| 2008 | 2007 | 2006 | 2005 |
| 2004 | 2003 | 2002 |

2024



 


Sikeres digitalizálási stratégia? - Nem pénzkérdés

A sikeres digitális stratégiák hatékonysága néhány közös, kulcsfontosságú elemre vezethető vissza. A pénz nem tartozik közéjük - állítja Ash Mann stratéga. Az intézményi kultúra és szemlélet sokkal fontosabb eleme a digitálisan magabiztos és sikeres szervezeteknek, mint az a pénzmennyiség, amit a problémára áldoznak.
A kulturális szektor dúskál kreatív és kíváncsi emberekben. Ez azonban nem mindig jelenti azt, hogy az intézményi kultúra is nyitott és kreatív.
De sok ember számára a változás fenyegetést jelenthet- ez a félelem gyakran abban nyilvánul meg, ahogyan a szervezetek a digitális technológiáról gondolkodnak és ahogy élnek vele. Meglepő, hogy egy olyan ágazat, amelynek középpontjában a kreativitás áll, egy olyan ágazat, amely folyamatosan új ötletekkel áll elő, olyan konzervatív tud lenni, amikor olyan munkáról van szó, ami kevésbé nyilvánvaló módon kapcsolódik az alkotáshoz.

A digitális soha nem lehet a tevékenységünk kiindulópontja. Azok a szervezetek használják a leghatékonyabban a digitális tér nyújtotta lehetőségeket, amelyek nem elsősorban digitális megoldást keresnek. Ami nekik van, az egy erős márka, küldetés, jövőkép, intézményi kultúra, értékrend. A világosan kommunikált, mélyen gyökerező céltudat irányítja a legsikeresebb és legmagabiztosabb kulturális intézmények gondolkodását és tevékenységét.

A digitálisan sikeres szervezetek számára a digitális nem jelent mindenre megoldást; nem kérdezik, hogyan tudnák a legtöbbet kihozni a TikTokból, vagy a YouTube jobb-e vagy a Vimeo. Kérdéseik a közönségre, az értékre, a küldetésre vagy a hatásra vonatkoznak. Ha a digitális a megoldás részét képezi, akkor ezzel foglalkoznak, de nem feltételezik, hogy a digitális a válasz.

Régebbi hírforrás(ok): Digitalizáció - hiányzik az egységes stratégia link
legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 28.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról