Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  

Szavazás

Mennyire kell befogadással foglalkoznunk könyvtárosként?

  • • Nem kell különösebben, hisz' mindenkit befogadunk
  • • A téma inkább felfújt hiszti
  • • Kell az akadálymentesítés; a legrászorultabbak alig járnak könyvtárba
  • • Feszültséget keltenének a rászorulók, ha többek jönnének a könyvtárba
  • • Kellene, de nem vagyunk eléggé felkészülve rá
A SZAVAZÁS LEADÁSÁHOZ KATTINTSON IDE

KIT hírlevél évfolyamok

| 2024 | 2023 | 2022 | 2021 |
| 2020 | 2019 | 2018 | 2017 |
| 2016 | 2015 | 2014 | 2013 |
| 2012 | 2011 | 2010 | 2009 |
| 2008 | 2007 | 2006 | 2005 |
| 2004 | 2003 | 2002 |

2024



 


Tájékoztató pultok számának csökkentése - olcsóbb, ugyanakkor hatékonyabb

A cikk a louisville-i egyetemi könyvtári rendszer részét képező Ekstrom Library link szervezeti és fizikai átalakítását tárgyalja, melynek során a használói igényekre reagálva több olvasószolgálati pult összevonásával ésszerűbbé tették a tájékoztatás és a kölcsönzés folyamatát. A szolgáltatások felülvizsgálatát a használóktól 2013-ban begyűjtött visszajelzések indokolták, ugyanis negatívak voltak a tapasztalatok a könyvtár első emeletén lévő 3 különböző olvasószolgálati pult (keleti oldal: multimédia-kölcsönzés, nyugati oldal: könyvek kölcsönzése, középső pult: tájékoztatás, továbbá segítség a nyomtatáshoz) közötti ide-oda irányítgatással, illetve a szolgáltatások eltérő színvonalával kapcsolatban. Az egyetemi könyvtári rendszer dékánja ezért 2013 őszén egy alaposabb felmérést rendelt el a hallgatók és az oktatók körében. Az adatok mennyiségi és minőségi elemzése megerősítette az előzetes felmérés eredményeit - a használók elégedetlensége az egyetemi költségvetési megszorításokkal és az ebből fakadó létszámcsökkenéssel párosulva pedig erősen indokolttá tette a változtatásokat.
Ami a személyzetet illeti, nagy kihívást jelentett az összevonás és a vele járó változások elfogadtatása. Ehhez elengedhetetlen volt, hogy a munkatársak meglássák a hasonlóságot az eddig egymástól elkülönülten működő részlegek munkája között, és elsajátítsák egymás feladatait, hiszen az új felállásban az új osztály minden munkatársának néhány órás váltásokban mindkét pult mögött szolgálatot kell teljesítenie. Emellett a könyvtár középső részén, a hallgatói számítógépek és a nyomtatók környezetében a legforgalmasabb órákban "mozgó könyvtáros" segít a technikai problémák megoldásában. A könyvtár alkalmaz ugyan még egyetemi hallgatókat, de csak teljes állásban lévő könyvtárosokkal párba állítva és az ellátandó feladatra kiképezve őket, így garantálva a szolgáltatások egyenletes színvonalát.
Az eddigi visszajelzések pozitívak: a használók elégedettek az új elrendezéssel és azzal, hogy immár mindent megkapnak egy helyen, akár a keleti, akár a nyugati pulthoz mennek. A siker kulcsa a szerzők véleménye szerint az egész pult- és részlegösszevonási folyamat használói igényeken és visszajelzéseken alapuló, gondos megtervezése és előkészítése volt. (A könyvtári olvasószolgálati pontok átértékelése és megújítása: a szolgáltatások felülvizsgálata, tervezése, térbeli átrendezése és szervezeti átalakítása; ref.: Szabó P.)

legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 28.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról