Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  

Szavazás

Mennyire kell befogadással foglalkoznunk könyvtárosként?

  • • Nem kell különösebben, hisz' mindenkit befogadunk
  • • A téma inkább felfújt hiszti
  • • Kell az akadálymentesítés; a legrászorultabbak alig járnak könyvtárba
  • • Feszültséget keltenének a rászorulók, ha többek jönnének a könyvtárba
  • • Kellene, de nem vagyunk eléggé felkészülve rá
A SZAVAZÁS LEADÁSÁHOZ KATTINTSON IDE

KIT hírlevél évfolyamok

| 2024 | 2023 | 2022 | 2021 |
| 2020 | 2019 | 2018 | 2017 |
| 2016 | 2015 | 2014 | 2013 |
| 2012 | 2011 | 2010 | 2009 |
| 2008 | 2007 | 2006 | 2005 |
| 2004 | 2003 | 2002 |

2024



 


Tanultunk-e pl. marketinget a vírusidőben?

Bizonytalan vagyok, hogy az MKE-konferencia végén - "Új utak a COVID 19 idején és azt követően. Szakmai kompetenciáink átalakulása" - a résztvevő fel tudta volna-e sorolni a címben említett új utakat illetve átalakult kompetenciákat... A magam részéről pl. szívesen láttam volna ilyen listát.

Prónay Szabolcs "Hogyan reagálhat a könyvtári marketing a COVID miatt megváltozott fogyasztói szokásokra?" elhangzott... A használók egyre nagyobb arányban a közösségi tudást veszik igénybe; vö.: közösségi média, legyen az YouTube oktatóvideó, Wikipédia-szócikk, Facebook bejegyzés. Egymillió légy ugyanis nem tévedhet - juthatott eszünkbe. És az a mechanizmus persze igaz az álhír-fogyasztásra is. A multinacionális információszolgáltatók ki is használják a közösségi lehetőségeket: segít a Google, a Tripadvisor, hogy egy idegen helyen hol ehetünk jót. S mindezt persze "tenyérbe mászó" módon; okostelefonon keresztül. Just in case, just in time. - Mi kell még a minőségbiztosításhoz?! - A nagy szolgáltatók tehát ezt csinálták. Az előadó más információszolgáltató intézményt nem említett meg...

Nem volt ez nagyon másként a Covid termelte információhiány esetében sem. A fitnesz-szolgáltatók otthon végezhető gyakorlatokat kínáltak. És beléptek könyvtárosok is, pl. online olvasmány-kínálattal és rendezvényekkel. (Olyan országokban, ahol a könyvtárak e-könyveket is szolgáltatnak, persze más volt a helyzet.) Könyvtár által összeállított Covid-információs oldallal azonban nem találkoztam. Igaz ugyan, hogy melyik könyvtár meri felvállalni a hiteles tájékoztatást egy átpolitizálttá tett téma esetében...?

Az előadó feltette a korábban is már feltett kérdését: Mi a probléma, amire a könyvtár megoldást kínál? (Korábbi előadásáról ld.: link ) - Jogos, erre az alapvető, égető kérdésről legalábbis nyilvánosan nem volt szakmai diskurzus a szakmánkban. Válasza: "Nem a hozzáférés a kérdés. Hanem a szűrés, validálás." (Sajnos nem emlékszem, hogy erre volt-e példa a kompetencia-konferencián.)
"Tévhit: A könyvtár marketing a könyvekről szól. A könyvtár marketing a tudással való kapcsolatról szól." - Ok. Akkor nosza, elő a vonatkozó kompetenciákkal... (MG)

Hírforrás: KIT-összeállítás
2022. május 16.  •  Továbbküldöm a hírt
Link e hírhez:
http://www.kithirlevel.hu/index.php?kh=tanultunk-e_pl._marketinget_a_virusidoben
Régebbi hírforrás(ok): Tévhit, hogy a könyvtármarketing a könyvekről szól! - A könyvtármarketing konferencia margójára link Tévhit, hogy a könyvtármarketing a könyvekről szól! link
legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 28.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról