Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  
 

Bejelentkezés

E-mail:
Jelszó:
Elfelejtette a jelszavát?
Regisztrálás >>>
Bejelentkezés után van lehetőség a regisztráció törlésére.


Több IKEA katalógus mint Biblia -- mesteri pr

A svéd IKEA bútoráruház katalógusaiból világszerte több példányt nyomtattak, mint a Bibliából valaha. Sem Shakespeare művei, sem pedig a Harry Potter könyvek nem jelentek meg annyi példányban, mint a különböző lámpákról, bútorokról, ágyakról szóló katalógus- adta hírül a Dagbladet felmérése. Szerte a világban 28 nyelven 130 millió darab IKEA katalógus készült, s az idén is 36 ország lakói várják az új termékeket bemutató füzetet. Talán a katalógusnak is köszönhető, hogy a tavalyi évben 286 millió ember látogatott el a 175 IKEA áruház valamelyikébe világszerte.
-- Vannak olyan témák, amelyeket kedvel a sajtó, vannak, amelyeket az olvasók fogadnak szívesen. Az autók mindkét szempontból előnyös helyzetben vannak. Az egészséges életmód témáját inkább csak a sajtó kedveli. A margarinok gyártói vagy például a könyvtárak mindkét szempontból előnytelen helyzetben vannak. A bútorok sem tartoznak a sajtó kedvenc témáihoz. A sajtó tehát "önként" nem tudósít arról, hogy új IKEA-katalógus jelent meg. Az áruház ilyen esetben vagy a pr-nél alacsonyabb hatású reklámhoz fordulhat, vagy -- mivel "egyenesben" nem adható el a hír -- nekilát a hírgenerálásnak. A példában egy közhely megkérdőjelezésével ér el figyelmet, melyre már vevő a sajtó. A költségek így sem elhanyagolhatóak (ld. felmérés készíttetése), de az üzenetet nem kíséri a reklámmal járó gyakori befogadói elutasítás. A pr-t alkalmazó kereskedő üzenete -- hogy ti. rövidesen megjelenik a katalógusunk -- így egy másik, egyébként számára kevésbé fontos üzenet által jut el a kívánt célcsoporthoz. (MG)

Régebbi hírforrás(ok): link
legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente, térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 25.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat a csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x %-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról