Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  

Változások a pr-ben - hogy elkerüljük a lehangoló könyvtári hírek gyártását

Az időnként sablonos, figyelemfelkeltő tartalmat nélkülöző, sztereotípiákat erősítő sajtóhírek kárt okozhatnak a könyvtárak imázsában. Nem úgy tűnik, hogy a könyvtár illetékese ellenőrizte volna megjelenés előtt a cikkanyagot, vagy ha igen, akkor nagyobb a baj, ezért érdemes lenne megismernie a pr trendjeit és a megváltozott kommunikációs környezetet. Az ilyen eseteket a KIT heti sajtófigyelése vagy figyelmen kívül hagyja, vagy időnként továbbközli (finoman utalva a könyvtárak pr-tudatosságának fokozhatóságára).

A Kreatív cikkéből kiderül egyebek mellett, hogy az újságírók és a PR-esek ugyanúgy egymásra vannak utalva, mint korábban, de ez a kapcsolat mára jelentősen fellazult. "Nekünk, PR szakembereknek ma a sajtón kívül több más csatorna is a rendelkezésünkre áll, amelyeken keresztül ezer meg egy lehetőségünk van eljuttatni az üzeneteinket. Ilyen szempontból a sajtó fontossága, jelentősége csökkent. Ez a másik oldalon is hasonló, hiszen az újságírók is számos más helyről be tudják szerezni az információkat. De amikor komoly dolgokról van szó, visszatalálunk egymáshoz. Ha egy újságíró interjút tervez valakivel, és meg akarja ismerni a hátteret, akkor felkeresi a PR-est. Ha pedig én azt akarom, hogy biztosan és értelmesen átmenjen egy üzenet, akkor az újságírókkal személyesen veszem fel a kapcsolatot:
- nehezebb találkozni az újságírókkal, mert felerősödött a hírverseny miatti leterheltségük
- csökken a sajtótájékoztatók száma, a PR-es és újságírók közös élményt adó rendezvényei az eredményesek, izgalmasak a multibrand press eventek
- cikkszerűvé váltak a sajtóközlemények - lehetővé téve a copy+paste megoldásokat
- a sajtómegjelenést erősen befolyásolja a PR-es személyes brand-je
- az influenszerek megjelenése nem befolyásolta alapvetően a PR-es és újságíró közötti kapcsolatot
- erősödik a képek, videók és az MI szerepe, az utóbbi azonban csak segíti, nem pedig elveszi a PR-es munkáját. (ref.: MG)

legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 28.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról