Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  
 


Ezért invazív, fából vaskarika a könyvtár- és olvasásnépszerűsítés - máshogy viszont nyerő lehet

Talán többen ismerik Antoine de Saint-Exupéry meglátását: "Ha hajót akarsz építeni, ne hívj össze embereket, hogy tervezzenek, szervezzék meg a munkát, hozzanak szerszámokat, vágjanak fát, hanem keltsd fel bennük a vágyat a nagy, végtelen tenger iránt." A marketingesnek ennek hallatán beugorhat a push (nyomni) helyett a pull-push (húzni-nyomni) technika, amely ahelyett, hogy a lehetséges vevőkre nyomná (tukmálná) a terméket, szolgáltatást, igyekszik felkelteni az igényt saját termékére. Az eljárás az érzetek, hitek piacán is működik: ha folyamatosan gerjesztem a külső veszély érzetét, megnövekszik a vágy az erős, védelmező vezető iránt. Ugyanakkor: "a családpolitikai intézkedések nagyon invazívak (...) Persze minden európai ország arra törekszik, hogy minél több gyerek szülessen, de általában azok a sikeresek, ahol kevésbé invazívak ezek a beavatkozások. Az északi országokban főként azt segítik elő, hogy össze tudd hangolni a munkavállalásodat meg a magánéletedet." (Telex) Az ősi eljárás - jól alkalmazva - bizonyítottan működik olvasás és könyvtárak esetében is. Pl.: Soha nem neveltem a gyerekemet a könyvek szeretetére... link .

Az igénykeltés szakaszában akár káros is kimondani a könyvtár vagy olvasás kifejezéseket, azok ugyanis a befogadók jelentős hányadában nem keltenek kívánatos asszociációkat. Sokkal inkább az igények felszítására érdemes összpontosítani, melyet a nevezett eszközök tudnak szolgálni. (Persze, nem ártana előbb stratégiában megfogalmazni, miket is kínál a könyvtár.) Ekkor fogalmazható meg az egyes célcsoportok számára az ún. értékajánlat. Üzleti példával: gyárainkban szappant állítunk elő, az üzletekben viszont a szépség ígéretét forgalmazzuk - mondta egyszer a Dove igazgatója. Könyvtár esetében vonzó értékajánlat pl.:
- fiatalok: szexi tájékozottság, barátok...
- munkavállalók: sikeresebb pályaív...
- nyugdíjasok: közösség...
Talán mondani sem kell, hogy a könyvtár kínálatát innen, a használói sikerek felől érdemes újragondolni és megfogalmazni, majd kommunikálni. Ha ez eredményes, azaz sikerült az igényt megnövelni, akkor már ki lehet mondani az olvasás és könyvtár kifejezéseket. Akkor a befogadó ugyanis már saját céljainak eléréséhez vivő eszközökként fogja látni ezeket az eszközöket. És nyert ügyünk lesz. (MG)

Régebbi hírforrás(ok): Tanult tehetetlenség, vagy sima impotencia? link
legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 28.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról