Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  

Szavazás

Hatékonyak-e a könyvadományok?

  • • Egyébként nem lenne új dokumentumunk
  • • Gyorsan porosodó könyvek lesznek belőlük
  • • Hasznos állománybővítési eszköz
  • • Inkább az adományozó céljait szolgálja
  • • Megválogatjuk, mit fogadunk el
  • • Megírom: kit@gmconsulting.hu
A SZAVAZÁS LEADÁSÁHOZ KATTINTSON IDE

KIT hírlevél évfolyamok

| 2019 | 2018 | 2017 | 2016 |
| 2015 | 2014 | 2013 | 2012 |
| 2011 | 2010 | 2009 | 2008 |
| 2007 | 2006 | 2005 | 2004 |
| 2003 | 2002 |

2019



 

Bejelentkezés

E-mail:
Jelszó:
Elfelejtette a jelszavát?
Regisztrálás >>>
Bejelentkezés után van lehetőség a regisztráció törlésére.


Felsőoktatási könyvtári márka -- a javítás útjai

A múlt héten ismertetett referátumot link folytatva...
1. A könyvtárak legyenek láthatóbbak. -- Kísérletet kell tenni a nem használók és a könyvtárat ritkán használók bevonására. Alkalmazni kell a digitális forradalom új módszereit a szolgáltatások és azok összekapcsolása terén. Gondot kell fordítani a használói élményre, amelyet a találkozási pontokon (a kölcsönzőpultnál, a tájékoztató ponton, a könyvtárközi kölcsönzési részlegben stb.) szerez meg az olvasó. A használók bevonása kulcskérdés, akár már a tervezés időszakában is. Nemcsak a könyvtárba látogatók, hanem a virtuális használók igényeit is figyelembe kell venni.
2. A könyvtárak teremtsenek vonzó környezetet. -- A könyvtárban legyen olyan a hangulat, ami vonzza a látogatókat. Ennek környezeti tényezői például a kávézó, a tanulási és információszerzési köztér, a kényelmes és mozgatható bútorzat, a csendes és a csoportos foglalkozásokhoz alkalmas terek, a kommunikációra kész személyzet. Olyan szolgáltatásokat kell nyújtani, amelyek hírét a használók 'elmesélhetik' egymásnak.
3. Legyen a könyvtárnak stratégiai terve a brandingre (márkaépítésre). -- Ez a könyvtári szolgáltatások és programok népszerűsítését szolgálja. A személyzetet is megfelelő képzésben kell részesíteni. A branding kihat a könyvtár összes tevékenységére, szervezeti kultúrájára, szabályait és általános szemléletét is beleértve. A könyvtár közösen kialakított jövőképe jó kiindulópont a brandinghez.
A brand jóval több, mint egy logó vagy szlogen -- a használói élmények összességét jelenti, és a könyvtár mindazon pontjait érinti, ahol a könyvtáros és az olvasó találkozik egymással. Az érintett közösség elvárásai, annak változásai igen lényegesek ebből a szempontból. (ref.: Hegyközi I.)

legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

Az alábbi mezőbe beírva az email címét, feliratkozhat a KIT hírlevelére.

* név:
* e-mail cím:
intézmény, cég:





adatkezelési szabályzat elolvasása


Az itt megadott adatokat csak a hírlevél kiküldésére használjuk fel.


interaktiv oktatástechnika portál logo

Hírlevélről

A hírlevél hetente, térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Több mint 23.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat a csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x %-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról