Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  

Szavazás

Mennyire kell befogadással foglalkoznunk könyvtárosként?

  • • Nem kell különösebben, hisz' mindenkit befogadunk
  • • A téma inkább felfújt hiszti
  • • Kell az akadálymentesítés; a legrászorultabbak alig járnak könyvtárba
  • • Feszültséget keltenének a rászorulók, ha többek jönnének a könyvtárba
  • • Kellene, de nem vagyunk eléggé felkészülve rá
A SZAVAZÁS LEADÁSÁHOZ KATTINTSON IDE

KIT hírlevél évfolyamok

| 2024 | 2023 | 2022 | 2021 |
| 2020 | 2019 | 2018 | 2017 |
| 2016 | 2015 | 2014 | 2013 |
| 2012 | 2011 | 2010 | 2009 |
| 2008 | 2007 | 2006 | 2005 |
| 2004 | 2003 | 2002 |

2024



 


Hogyan tehetjük állományunkat a lehető legkívánatosabbá? Merchandising-praktikák 2. (olvasóink szavazatára)

Az első részben link bemutattuk, hogy miért fontos a merchandising. Nem csak a kereskedelemben alkalmazható, hanem a könyvtárakban is. Az általános elvek után most a bemutatópolcról (display) szóló szempontokat ismertetjük.
Új találatok:
- Az új elrendezés érdeklődést kelt. Ha a bemutató polcról egy hét után sem kölcsönöznek, le kell cserélni.
- A látogatóknak mást jelentenek az új könyvek, mint a könyvtárosoknak. Fenn lehet tartani egy részt, ahol az elmúlt egy évben beszerzett könyvek találhatók.
- A téma ne az aktuális ünnep vagy évforduló legyen. Érdemesebb a keveset kölcsönzött, de fontos szakkönyveket bemutatni. Pl. egy elektronikai könyv azt mutatja, hogy több is van még a témában.
- Mindig egyértelművé kell tenni, hogy a kiállított könyvek kölcsönzhetők.
Filléres dekorok:
- A bemutatópolcoknak nem kell drágának lenniük. Egyik könyvtár egy helyi műanyaggyárral vette fel a kapcsolatot. Másik szerint érdemes a fiatalokat bevonni az alkotásba.
- Nem érdemes kész dolgokat venni. Helyette elő kell venni a kreativitást. Egy sima felület csodákat tesz.
Mindenki munkája:
- Minden munkatársat meg kell tanítani a könyvelhelyezésre. Egyeseknek jobban fog menni, de az alapok mindenkinek kellenek.
- Ki kell kérni a látogatók véleményét is.
- A tervezés alapvető része a munkának.
- Nem mellesleg, az új polcokat a közösségi médiában sem szabad elfelejteni reklámozni. (ref.: Habók Lilla)

legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 28.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról