Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  

Szavazás

Mennyire kell befogadással foglalkoznunk könyvtárosként?

  • • Nem kell különösebben, hisz' mindenkit befogadunk
  • • A téma inkább felfújt hiszti
  • • Kell az akadálymentesítés; a legrászorultabbak alig járnak könyvtárba
  • • Feszültséget keltenének a rászorulók, ha többek jönnének a könyvtárba
  • • Kellene, de nem vagyunk eléggé felkészülve rá
A SZAVAZÁS LEADÁSÁHOZ KATTINTSON IDE

KIT hírlevél évfolyamok

| 2024 | 2023 | 2022 | 2021 |
| 2020 | 2019 | 2018 | 2017 |
| 2016 | 2015 | 2014 | 2013 |
| 2012 | 2011 | 2010 | 2009 |
| 2008 | 2007 | 2006 | 2005 |
| 2004 | 2003 | 2002 |

2024



 


Hogyan tehetünk használóink lemorzsolódásáért? - Negatív nudge

(javítva) Nudge (ld. a KIT-ben: link ) : apró ösztönzés, bökdösés, mely meghagyja a megcélzottak döntési szabadságát, de finoman igyekszik befolyásolni döntését. A marketingben gyakran használt eszköz kutatásáért Richard Thaler és Cass Sunstein Nobel-díjat kapott 2017-ben. Ezek az eszközök - pl. a honlapon megfelelő színű gombok elhelyezése, befogadónak szándékosan kellemes, vagy éppen kellemetlen szöveg használata stb. - természetesen a könyvtárban is működik, és használjuk is őket, tudatosan vagy éppen tudattalanul; a használók lojalitásának növelésére, vagy éppen csökkentésére.

Egy példa a szintén folyamatos vesszőfutást megélő egészségügyből: hatékonyan lehet csökkenteni a rendelésre jelentkezők számát, ha az egyébként is alacsony létszámú asszisztensek leterheltségük (és automatizált rendszer hiánya) miatt alig veszik fel a telefont. Ezzel a bejelentkezés személyes intézésére "biztatnak". Így már lekoptathatók a kevésbé rámenősek, az elfoglaltabb emberek, a távolabb lakók és a nehezebben mozgók egy része. (A lassú kiszolgálás miatt - az alacsonyabb életminőség mellett - a később észlelt betegségek persze növelik a halálozási arányt is.)

Na de hogyan néz ki ez a mechanizmus a könyvtárban? Pl.:
1. nem jelezzük honlapunkon, hogy mikor (nem) vagyunk nyitva
2. egy helyen, egyszerre soroljuk fel az összes adatbázisunkat; küszöbfélelmet erősítve link
3. a kevésbé szívesen látott olvasótól megkérdezzük, hogy van-e olvasójegye link
4. ha nem kommunikálunk és kínálunk térítésmentes olvasójegyet a rászorulóknak link
5. inkább a pontosságra figyelünk, mint a közérthetőségre link (MG)

Régebbi hírforrás(ok): Noszogatástudomány a könyvtárban link Hogyan manipuláljunk célszerűen és hatékonyan? Mondjuk, olvasásra link
legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 28.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról